مشاوره و آموزش پیاده سازی شبیه سازی پروژه در شبیه ساز cloudsim (حوزه IT –رایانش ابری)
نوامبر 21, 2017
انجام شبیه سازی مهندسی نرم افزار
نوامبر 23, 2017

برنامه نویسی به زبان جاوا

JAVA  چیست؟

جاوا (به انگلیسی: Java) یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که شرکت سان مایکروسیستمز آن را ابداع کرده‌است. زبان جاوا شبیه به ++Cاست اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های اصلی جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان بالا است و وابسته به سیستم عامل خاصی نیست، به عبارت دیگر می‌توان آن را روی هر رایانه با هر نوع سیستم عاملی اجرا کرد. برنامه‌های جاوا به صورت کدهای بیتی همگردانی (کامپایل) می‌شوند. که مانند کد ماشین هستند و به ویژه وابسته به سیستم عامل خاصی نمی‌باشند.

Java programming

انجام پروژه های سازمانی جاوا java    

گروه yaramoozan پروژه با داشتن تجربه بالا در انجام پروژه های جاوا و انجام بیش از 100 نرم افزار و پروژه های سازمانی جاوا آمادگی دارد کلیه پروژه های سازمانی و برنامه نویسی جاوا را بر عهده گرفته و با بالاترین کیفیت تحویل شما بدهد

انجام پروژه دانشجویی جاوا java
کارشناسان yaramoozan آمادگی کامل دارند پروژه های دانشجویی جاوا java شما را بر عهده گفته و با با کیفیت مطلوب تحویل شما عزیزان بدهند این کارشناسان تجریه ۷ ساله در انجام پروژه با گروه متلب پروژه دارند و همینطور امر باعث ضمانت انجام پروژه از طرف گروه yaramoozan خواهد شد.

انجام پروژه های برنامه نویسی جاوا java

yaramoozan با داشتن مجرب ترین برنامه نویسان جاوا ایران توانایی دارند انجام پروژه های برنامه نویسی جاوا را با بالاترین کیفیت و قیمت دانشجویی رو انجام داده و با بهترین کیفیت تحویل بدهد.

سفارش پروژه  JAVA  خود را به متلب پروژه بسپارید و با خیالی آسوده و درکوتاه زمان ممکن و با بهترین کیفیت پروژه خود را تحویل بگیرید.

نحوه سفارش پروژه :

برای سفارش انجام پروژه های جاوا java خود میتوانید از طریق فرم زیر اقدام نمایید کارشناسان yaramoozan در کمترین زمان ممکن پروژه شما را بررسی کرده و خدمت شما اطلاع خواهند داد.

زمان انجام پروژه :

زمان انجام پروژه های جاوا java  با توجه به زمانی که مشتری تعیین میکند انجام میشود و سعی بر این بوده که در کوتاه ترین زمان ممکن پروژه خود را دریافت کنید.

فرم ثبت سفارش

چکیده:

موضوع مورد بحث در این متن برنامه‏نویسی جاوا می‏باشد. همانطور که در دنیای کنونی مشاهده می‏کنیم زبان جاوا به خاطر دارا بودن ویژگیهایی محبوب شده است. به همین دلیل لزوم یادگیری این زبان و آشنایی با نحوه برنامه‏نویسی‏اش یکی از کارهای مهم است.

زبان برنامه‏نویسی جاوا چیست؟ چرا به وجود آمد. دارای چه قابلیت‏هایی می‏باشد. روش کامپایلرهایش چگونه است ساختار برنامه‏نویسی‏اش به چه صورت است و بسیاری موارد دیگر که در مورد زبان جاوا مطرح است.

انجام پروژه جاوا کامپیوتر | انجام JAVA دانشجویی کامپیوتر

انجام پروژه دانشجویی کامپیوتر

انجام پایان نامه کامپیوتر

انجام پروژه برنامه نویسی

  • انجام پروژه های میپل Maple
  • انجام پروژه های برنامه نویسی متلب MATLAB
  • انجام پروژه های برنامه نویسی با فلش Flash
  • انجام پروژه Spim
  • انجام پروژه های برنامه نویسی به زبان اندروید Android
  • انجام پروژه های برنامه نویسی به زبان فرترن Fortran
  • انجام پروژه های HTML
  • انجام پروژه های برنامه نویسی XML
  • انجام پروژه های ّرنامه نویسی PHP JSP Jquery CSS
  • انجام پروژه برنامه نویسی روی GPU و CUDA
  • انجام پروژه فرترن Fortran
  • انجام پروژه برنامه نویسی به زبان C
  • انجام پروژه برنامه نویسی به زبان C++
  • انجام پروژه برنامه نویسی به زبان C#
  • انجام پروژه برنامه نویسی به زبان جاوا Java
  • انجام پروژه برنامه نویسی به زبان اسمبلی  (Assembly(X86-X64-8051-MIPS-VAX-AVR-ARM
  • انجام پروژه های برنامه نویسی به زبان پایتون  Python
  • انجام پروژه های برنامه نویسی به زبان VHDL
  • انجام پروژه های برنامه نویسی به زبان  Verilog
  • انجام پروژه های برنامه نویسی به زبان اس کیو ال SQL
  • انجام پروژه های برنامه نویسی به زبان اوراکل Oracle
  • انجام پروژه برنامه نویسی اندروید
  • انجام پروژه متلب
  • انجام پروژه گمز GAMS

انجام پروژه های دانشجویی رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

انجام پایان نامه ارشد رشته مهندسی کامپیوتر و انجام پروژه های دانشجویی رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • انجام پروژه مهندسی نرم افزار
  • انجام پروژه محاسبات عددی
  • انجام پروژه پردازش تصویر
  • انجام پروژه فازی
  • انجام پروژه شبکه عصبی
  • انجام پروژه گراف
  • انجام پروژه شبکه های اجتماعی
  • انجام پروژه پایگاه داده
  • انجام پروژه سیستم عامل
  • انجام پروژه میکروکنترلر Cv avr
  • انجام پروژه معماری کامپیوتر
  • انجام پروژه مدار منطقی
  • انجام پروژه FPGA
  • انجام پروژه طراحی الگوریتم
  • انجام پروژه VLSI
  • انجام پروژه کامپایلر
  • انجام تکالیف درسی رشته کامپیوتر مدار الکتریکی و الکترونیک و …
  • پروژه برنامه نویسی CUDA پیاده سازی روی GPU

دراین متن مرور مختصری درباره تاریخچه جاوا و چگونگی تکامل آن بحث خواهد شد و در ادامه بحث به بررسی زبان جاوا و اینکه چه خصوصیات و ویژگیهایی منحصر به فردی دارد که باعث محبوب شدنش شده است را بررسی خواهیم کرد و سپس به بررسی کامپایلر جاوا و مرورگرهای آن خواهیم داشت که چه چیزی هستند چه خصوصیات دارند و همچنین تفاوت سه جاوا یعنی java classes، java programming، java script نیز خواهیم پرداخت خلاصه‏ای از دستورات جاوا و نحوه برنامه‏نویسی جاوا و خلاصه‏ای از مهمترین توابع جاوا را در ادامه متن مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اختصارات:

API         (Application programming Interface)

CERN     (Center European pour Ia Recherch Nucleaire)

FIFO                 (First in first out)

HTML     (Hyper text markup language)

HTTP               (Hypertext transfer protocol)

JDK                  (java Developers kit)

JUM                 (java virtual machine)

OOP                 (Object oriented programming)

PDA                 (Personel Digital Assistant)

PC           (Personel Computer)

SGML     (Standard Generalized makup language)

VRML    (Virtual Reality markup language)

WWW     (wold wid web)

 

 

 

 

 

 

 

 

تعاریف:

برنامه‏ای که در یک کاوشگر وب اجرا می‏شود                   Applet

شبکه‏ای که در سال ۱۹۷۵ در آمریکا ایجاد شد     ARPANET

کاربردی                                                                    Application

رئیس جاوا سافت است                                                    Alan Bratz

حاصل کار کامپایلر در زبانهای تفسیری است                           byte code

اجزا برنامه، اعضاء                                                     Componement

مفهوم کلاس که در زبان شی‏گرا مطرح است                                 Class

ابرمتن                                                                        Hyper text

یک نرم‏افزار مرورگر صفحات وب                          Hyper java

یکی از زبانهای برنامه‏نویسی شی‏گرا است                     java programming

یکی از زبانهای برنامه‏نویسی Applet و وب است          java script

نوعی‏اززبان‏جاواکه‏دارای‏مفهوم‏کلاس‏وتعاریف‏مرتبط‏باآن‏است    java classes

نام شخصی که در طراحی زبان جاوا سهم داشته است       james Gosling

شرکت جاوا سافت، میکروسافت                                            java soft

چند رفتار داشتن چندگانگی داشتن                    Multi threaded

گروههای خبری در اینترنت                                           news group

شرکت نت اسکیپ                                                          Net scape

یکی از مهمترین مرورگرهای شرکت نت اسکیپ    Net scape Nauigator

شبکه                                                                            Net work

کپسوله کردن                                                                  Oriented

شی                                                                                Object

لایه‏هایی که دریک نرم‏افزار می‏باشد                                     Plat from

بسته‏هایی که درشبکه ردوبدل می‏شوند                                  Pakage

شرکتی است که زبان جاوا را طراحی کرده           Sun microsystem

زیر سیستم                                                                Subsystem

تعریف نوع متغییر                                                          type

یک شرکت سازنده سخت‏افزار در دنیا میباشد                        Tonya

سرویسی برای شناختن اینترنت می‏باشد                                 usnet

نوعی کد که جاوا از  آن استفاده می‏کند                               unicode

متغیرهایی که تعریف می‏شوند                                         Variable

 

 

 

 

 

منابع:

برنامه‏نویسی جاوا           نویسنده: لورالمی- چارلز پرکینز      مترجم: مهندس زارع‏پور

برنامه‏نویسی‏به‏زبان‏جاوا     تالیف: جن‏ال، هارینگتون     ترجمه:مهندس‏عین‏ا..جعفرنژادقومی

 کتاب آموزشی java     نویسنده: Stephen R.Davis    مترجم: علیرضا منتظرالقائم

MICROSOFT VISUAL j++ sourcebook

By: Jay Cross and Ai saganich

Maximum Java 1.1

by Glenn Vanderburg et al.

Java unleashed

Java unleashed, second Edition

Teach Yourself java 1.1 programming in 24 Hours

Tricks of the java programming Gurus

Java Developer’s Guide

Java Developer’s Reference

Hacking Java: The java Professional’s Resource Kit

// www.javasoft.com

//www.microsoft.com/visualj/

//www.gamelan.com

فهرست

تاریخچه جاوا………………………………………………………….۷

تکامل جاوا……………………………………………………………۹

جاوا چیست…………………………………………………………۱۰

ویژگیهای زبان برنامه‏نویسی جاوا .……………….……………….……۱۱

ماشین مجازی جاوا……………….………………………..…………۲۰

استاندارد ماشین مجازی جاوا …………………………………………۲۲

بخشهای اساسی ماشین مجازی جاوا……………………………………۲۳

JDK چیست……………..…………………………………………۲۶

API …………….…………………………………………………۲۸

دستورات در جاوا و نحوه برنامه‏نویسی‏اش …………….………………۲۹

کلیات اپلت‏های جاوا ………………..………………………………۳۸

تفاوت اپلت با برنامه ……………..…………………………………۳۸

تفاوتهای بین javascript, java ……………..………………………۳۹

تصاویر در جاوا…………….………………………………………۴۱

ایمنی‏اپلت….………….………….………………………………۴۳

 

تاریخچه جاوا:

نگاهی به وب و اینترنت و چگونگی به وجود آمدن جاوا:

چون جاوا رابطه‏ای تنگاتنگ با اینترنت دارد بهتر است در ابتدا نگاهی به تاریخچه وب و اینترنت داشته باشیم.

اینترنت به عنوان یک پروژه دولتی ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۶۹ بدنیا آمد. این پروژه که در ابتدا آرپانت (ARPANET) نام داشت فقط چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف ایالات متحده بهم وصل می‏کرد. آرپانت به تدریج رشد کرد و در سال ۱۹۷۲ پنجاه دانشگاه و مرکز تحقیقاتی نظامی در آن فعال بودند در اواخر دهه ۱۹۸۰ متجاوز از هشتادهزار کامپیوتر  در این شبکه عظیم به هم متصل شدند و امروزه نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر در این شبکه عضویت دارند و اینترنت به تمام زوایای زندگی رسوخ کرده است.

با آنکه اینترنت جوان نیست اما از تولد وب (World wide web-www) زمان زیادی نمی‏گذرد وب در سال ۱۹۸۹ در آزمایشگاه ارزیابی فیزیک ذرات (CERN) متولد شد. وب حاصل  زحمات تیم برنرز-لی (Time Berrers- lee) بود که تلاش داشت تا فیزیکدانان سراسر دنیا بتوانند اطلاعات خود را در شبکه اینترنت و به صورت ابرمتن (Hyper text) باهم در میان بگذارند وی براساس زبان عمومی علامتگذاری استاندارد (Standard Generalized Markup Language)

(SGML) یک زبان جدید به نام زبان علامتگذاری ابرمتن (Hyper text Markup Language- HTML) به وجود آورد. برای انتقال اسناد HTML هم یک پروتکل جدید ابداع شد که پروتکل انتقال ابرمتن (Hypertext Transfer Protocol- HTTP) نام گرفت این پروتکل وسیله‏ای بود برای جستجو، یافتن بازیابی و نیایش سریع اسناد. با استفاده از ابرمتن می‏توان در شبکه‏ای از منابع، با برنامه‏ای به نام کاوشگر (Browser) بدنبال اسنادی با ویژگیهای خاص کاوش کرد. شروع محبوبیت وب و رشد برق آسا آن با ورود کاوشگر گرافیکی موزائیک (Mosaic) همراه بود موفقیت موزائیک باعث شد تا عده‏ای از محققان NCSA شرکت نت‏اسکیپ (Net scape) را تاسیس کنند و این همان شرکتی است که معروفترین کاوشگر وب یعنی Net Scape Navigator را تولید کرده است. این کاوشگر باعث تسریع در روند رشد اینترنت و وب شده است. نت‏اسکیپ با افزودن قابلیتهای بی‏شمار به کاوشگر خود همه را شگفت‏زده کرده اولین ویرایش زبان مدلسازی و واقعیت مجازی (Virtaal Reality Markup language -VRML). به بازار آمد و سان جاوا را در یک سینی طلایی به دنیا عرضه کرد. توسعه‏دهندگان وب با جاوا ابزاری ساختند که با آن توانستند صفحات تعاملی مالتی‏مدیا در اینترنت به وجود آوردند و این نقطه عطف جدیدی در تاریخچه اینترنت به شمار می‏آید.

تکامل جاوا:

جاوا هم مانند اکثر اختراعات مهم حاصل تلاش گروهی دانشمندان پیشتاز است. اما نکته جالب درباره جاوا آن اس که جاوا از ابزارهای یک پروژه شکست خورده سربرآورد. اگر پروژه گرین (Green) که شرکت سان در سال ۱۹۹۱ آن را شروع کرد به موفقیت  می‏انجامید امروز نه سان دیگر یک شرکت کامپیوتری می‏بود و نه جاوا متولد می‏شد.

یکی از زمینه‏های مورد علاقه سان بازار لوازم الکترونیکی بود، پروژه گرین به وجود آمد تا برای این بازار نرم‏افزاری پیشرفته خلق کند. مهندسان سان توجه خود را به میکروپروسسورهایی معطوف کردند که دارای قابلیت استفاده در اینگونه سیستم‏ها باشند. اگر پروژه گرین می‏خواست موفق باشد باید کاری می‏کرد تا سیستم مزبور بتواند براحتی به بسترهای سخت‏افزاری مختلف منتقل شود. برای این منظور ابتدا از کامپایلر C++ استفاده شد. ولی بزودی نارسایی‏های C++ دراین زمینه خود را نشان دادند. مهندسان سان خیلی سریع دریافتند که برای ادامه کار باید چیزی جدید و قوی خلق کنند. در همین زمان بود که جیمز گاسیلنگ (James Gosling) کاربر روی زبان جدید اوک (oak) را شروع کرد تقدیر آن بود که این زبان (java) نامیده شود. چون اداره ثبت نامهای تجاری نام اوک را رد کرده بود.

به تدریج مهندسین یک دستگاه شبیه (Personal Digital Assistant) PDA ساختند که در آن از سیستم زبان برنامه‏نویسی و واسط کاربر جاوا استفاده شده بود. و با وجود ابتدایی بودن توانست توجه مدیران سان را به خود جلب کند. بعدها گروهی که در پروژه گرین کار کرده بودند شرکت جاوا سافت (Java Soft) را بنیان نهادند. متاسفانه بخت با پروژه گرین یار نبود و بعد از چند شکست متوالی سان آن را کنار گذاشت. در همین زمان بود که عده‏ای از محققان NCSA شرکت نت‏اسکیپ را تاسیس کردند و این اتفاقات با آتشی که به سرعت دنیا را درمی‏نوردید و شبکه تار عنکبوت جهانی (www) نام داشت همزمان شد. بنابراین اتفاقی نبود که مهندسان پروژه گرین به سمت اینترنت و وب به عنوان بستر پروژه سان جلب شوند. چهار سال بعد پروژه گرین به بار نشست و جاوا تبدیل به داغترین موضوع اینترنت شد. همه از برنامه‏نویسان و طراحان صفحات وب گرفته تا کاربران اینترنت می‏خواهند از جاوا استفاده کنند. سان بلافاصله برای جاوا یک کاوشگر هم تولید کرد این اولین کاوشگری بود که می‏توانست اپلت‏های جاوا را اجرا کند و نام آن هم هات جاوا (Hot java) بود.

جاوا چیست:

جاوا یک زبان برنامه‏نویسی شی‏گرای توسعه داده شده توسط شرکت سان میکروسیستم (Sun Microsystem) است. که کاربردهایی هم در اینترنت دارد. برنامه‏نوسی آبجکت اورینتد (OOP) است که توانایی آن را دارد که از لحاظ نرم‏افزاری آن را توسعه دهیم. در OOP یک برنامه کامپیوتر با فکر باز و درست مطرح بود که باشد یک گروه از اشیا که با یکدیگر ارتباط دارند شکل (روش) دیگری برای بهتر شناختن جاوا این است که جاوا می‏تواند استفاده بشود برای درست کردن برنامه‏هایی که اجرا می‏شوند از صفحه‏های وب این برنامه‏ها نامیده می‏شوند Applets.

ویژگیهای زبان برنامه‏نویسی جاوا:

۱-جاوا است یک محبوب بین‏المللی

۲-جاوا کوچک و ساده است

۳-جاوا شی‏گرا است.

۴-جاوا ایمن است

۵-جاوا است یک زبان Multithreaded

۶-جاوا یک زبان قابل تفسیر است

۸-وجود Platformهای مستقل (لایه‏های مستقل)

۷ -جاوا هم کامپایلر دارد و هم اینترپرتر

۹-جاوا مثل یک زبان سیستمهای جاسازی شده است.

۱-جاوا یک زبان محبوب بین‏المللی است

اگرچه کلمه محبوب بین‏المللی ممکن است کمی اغراق‏آمیز باشد. ولی جاوا

به سرعت یک انتخاب محبوب برای برنامه‏نویسی کامپیوتر در درون و خارج اینترنت می‏شود. تعداد زیادی از مردم علاقه دارند که بدانند چگونه جاوا با سربلندی زندگی می‏کند.

در مدت زمانی کوتاه جاوا یکی از بزرگترین شایعه اینترنت، خبر اصلی روزنامه‏ها و سایتهای وب و کنفرانسها و بیش از ۱۲۰کتاب می‏شود. حتی اگر کمترین تبلیغ را می‏داشت مثل سخت‏افزارهای Tonya صدای آن به گوش همه می‏رسید. زبان برنامه‏نویسی جاوا مزایای بیشتری از زبانهای مثل C++ و ویژوال بیسیک دارد.

۲-جاوا کوچک و ساده است

جاوا یک زبان بسیار ساده است چون شما را وادار نمی‏کند تا در محیط جدید کار کنید و این برای کسانی که اطلاعات فنی ناچیزی درباره کامپیوتر دارند مهم است ساختار زبان جاوا در نگاه اول بسیار شبیه C++ است و این شباهت باعث می‏شود که برنامه‏نویسانی که با C و C++ آشنا هستند به راحتی بتوانند با این زبان کار کنند.

Syntax. آن برنامه‏نویس را تشویق به تولید برنامه‏های پیمانه‏ای و قابل نگهداری می‏سازد.

در هر حال توسعه گران جاوا سعی دارند که درست کنند زبان راحت‏تر برای نوشتن، اجرا و یادگیری.

۳-جاوا شی‏گراست

برنامه‏نویسی شی‏گرا یا (OOP) یک قدرت سازمان یافته و توسعه یافته نرم‏افزاری است.

برنامه‏نویسی شی‏گرایی در واقع سازمان‏دهی یک برنامه مانند یک دستگاهی از اعضا (componement)ها است که شی‏ها (objects) نامیده می‏شوند.

این اشیا مستقل از همدیگر زندگی می‏کنند و قانون‏هایی برای ارتباط با همدیگر دارند. زبان جاوا شامل یک مجموعه از کتابخانه‏های کلاسها است که اینها آماده می‏کنند نوع متغیرهای اصلی، ورودی سیستم و ظرفیت خروجی و توابع دیگر را.

جاوا همچنین شامل کلاسها برای پشتیبانی ناحیه کاری، پروتکل اینترنت و توابع رابط کاربر گرافیکی است.

شی‏گرایی در جاوا به غایت خود رسیده است. جاوا در استفاده از اشیا بسیار مقید و سخت‏گیر است و تخطی از اصول را نمی‏پذیرد.

در C++ شما می‏توانید از اشیا به موازات برنامه‏نویسی به سبک قوی استفاده کنید و اکثراً در پایان کار چنان ملغمه‏ای به وجود می‏آید که مدیریت آن نه با روشهای برنامه‏نویسی شی‏گرا امکان دارد و نه با روش روشهای قدیمی، جاوا دیگر به شما اجازه نمی‏دهد تا خود را در چنین مخمصه‏ای گرفتار کنید.

 

 

۴-جاوا ایمن است

جاوا با دور انداختن اشاره‏گرها و بر دوش کشیدن بار مدیریت حافظه، برنامه‏نویسان C/C++ را برای همیشه از کابوس‏ها رهایی بخشیده است. علاوه بر آن چون جاوا زبانی برای اینترنت است، از ایمنی و حفاظت ذاتی بالاتر برخوردار است. طراحان جاوا از ابتدا یک محیط برنامه‏نویسی ایمن را مدنظر داشته‏اند. مسئله حفاظت سیستم‏ها رابطه تنگاتنگی با اشاره‏گرها دارد. اکثر مهاجمان برای ورودی غیرقانونی به سیستم‏های دیگران از این اشاره‏گرها استفاده می‏کنند. جاوا با حذف اشاره‏گرها این راه را سد کرده است.

زبان جاوا را که برای ایجاد Applet ها و هم برای برنام‏های کاربردی به کار برده می‏شود. بیشتر نیاز به محیط امن دارد.

زمانی که یک Applet در یک وب پیج ایجاد می‏شود. Applet توسط نرم‏افزار به تنهایی لود می‏شود. با کار و تصویرهای روی صفحه سپس Applet اجرا می‏شود روی کامپیوتر user.

این عمل باید بالا ببرد یک پرچم خطر قرمز را. برای اینکه یک مقدار چیزهای مضر می‏توانند رخ بدهند زمانیکه برنامه‏ها اجرا می‏شوند.

مانندویروسها، اسب‏های وابسته (Trojan horses)، شبکه میکر و سا فت و چیزهای دیگر.

۴ – جاوا روی چندین لایه ایمنی را آماده کرده است:

۴-۱) زبان جاوا طراحی شده بینهایت مشکل برای اجرای کدهای زیان بار.

این زودودگی از اشاره‏گرها است یک مرحله بزرگ دراین بابت. اشاره‏گرها می‏توانند استفاده بشوند برای دسترسی جعلی به قسمتهایی از یک برنامه که دسترسی آزاد نیست و برای دسترسی به مناطقی از حافظه که فکر می‏شود آنها تغییرناپذیرند.

۴-۲) لایه دیگر ایمن جاوا بایت کدهای تصدیق کننده آن است.

برنامه‏های جاوا کامپایل می‏شوند درون مجموعه‏ای از دستورالعمل‏ها که بایت کد نامیده می‏شوند.

قبل از اینکه یک برنامه جاوا اجرا شود یک تصدیق‏کننده چک می‏کند هر بایت کد را برای مطمئن شدن که هر چیزی در آن موردظن و شک خواهد شد.

جاوا چندین حفاظ دارد که به کار می‏روند برای اپلت‏ها برای جلوگیری از مخلوط شدن تصادفی یک برنامه استفاده می‏کنند از خشونت برعلیه دیسک یوزر.

یک اپلت نمی‏تواند باز شود یا خوانده شود یا نوشته شود روی فایلهای سیستم یوزر. فایلها را روی سیستم یوزر. زیر اپلت‏های جاوا می‏توانند باز شوند در پنجره‏های جدید.

این پنجره‏ها یک واژه جاوا (کلید جاوا) هستند و کاری که شناسایی می‏کند هویت آنهارا دارند.

۵-جاوا یک زبان Multithreaded است.

جاوا یک زبان Multithreaded است یک زبان Multithreaded گسترش می‏دهد این رفتار برای برنامه‏ها.

بطوریکه بیشتر از یک مجموعه از دستورالعمل‏های می‏توانند اجرا شوند بطور همزمان. جاوا مهیا می‏کند ابزارهایی برای نوشتن برنامه‏های Multithreaded و برای درست کردن این برنامه‏ها بطور قابل اطمینان در اجرا.

۶-جاوا یک زبان تفسیری است.

این واقعیت که جاوا یک زبان قابل تفسیر است به مسئله امنیت هم کمک می‏کند از انجایی که اجرای هریک از برنامه‏های جاوا تحت کنترل سیستم حین اجرا انجام شده سیستم فوق می‏تواند برنامه را دربرگرفته ومانع تولید اثرات جانبی خارج از سیستم گردد.

هنگامیکه یک برنامه تفسیر می‏‌شود معمولاً کندتر از زمانی که به کدهای اجرایی کامپایل شود اجرا خواهد شد اما در مورد جاوا این تفاوت در زمان اجرا چندان زیاد نیست. یک نکته دیگر اینکه اگرچه جاوا طوری طراحی شده تا تفسیر شود اما محدودیتی برای کامپایل کارهای بایتی آن به کدهای معمولی وجود ندارد.

همچنان جنبه‏های امنیتی جاوا و قابل حمل آن محفوظ می‏ماند زیرا سیستم حین اجرا همچنان درگیر محیط اجرایی می‏ماند. بسیاری از

محیط‏های اجرایی جاوا این روش درست در آن واحد کامپایل نمودن کدهای بایتی به کدهای معمولی را مورد استفاده قرار میدهند که چنین سیستم‏هایی فراهم کننده سطوح قابل رقابت با C++ می‏باشند.

۷-جاوا هم کامپایلر دارد و هم اینترپرتر

جاوا ویژگیهای متعددی دار که آن را منحصر به فرد کرده است. جاوا هم کامپایلر دارد و هم اینترپرتر. برای اجرای برنامه حتماً باید اینترپرتر هم روی کامپیوتر موردنظر موجود باشد هر کامپایلر جاوا کد اجرایی (exe) تولید نمی‏کند و در عوض یک فایل بینابینی می‏سازد که بایت کد (byte code) نام دارد بایت کد چیزی شبیه به زبان اسمبلی است اما این زبان مختص هیچ پروسسور خاصی نیست بلکه زبان اسمبلی یک ماشین ویژه به نام ماشین مجازی جاوا.

به نام ماشین مجازی جاوا (java virtual ,machine) است در هنگام اجرای چنین برنامه‏ای اینترپرتر زمان اجرای جاوا (java runtime interprete) که روی ماشین مجازی جاوا اجرا می‏شود. دستورات فایل بایت کد را به دستورات قابل فهم برای پروسسوری که روی آن اجرا می‏شود تبدیل خواهد کرد. شکل زیر این فرآیند رابه تصویر کشیده است:

برنامه‏های کاربردی جاوا

اشیا جاوا

ماشین مجازی جاوا

مکینتاش          ویندوز یا OS2

یونیکس

سیستم عامل

یکی از بزرگترین ادعاهای جاوا، آزاد بودن از بستر سخت‏افزاری است. اگر جاوا بخواهد در اینترنت موفق باشد برنامه‏های آن باید بتوانند بدون هیچ اشکالی روی تمام کامیپوترهای متصل به اینترنت اجرا شوند. برنامه‏های برای یک ماشین مجازی کامپایل می‏شوند و این ماشین مجازی در روی تمام کامپیوترهای متصل به اینترنت نصب می‏شود این دقیقاً همان روشی است که جاوا در پیش گرفته است شاید هرگز تصور نمی‏شد که برنامه‏ای را که با یک PC نوشته شده است روی یک ماشین مکینتاش یا یونیکس اجرا شود. ولی اکنون به لطف جاوا این دیگر آرزویی دست نیافتنی نیست.

۸-وجود پلت فرم‏های مستقل:

plate form: از مجموعه‏ای از قابلیتهای یک سیستم یا Subsytem تشکیل شده است.(منظور از پلت فرم محیط توسعه نرم‏افزار آنهاست).

پلت فرم‏های مستقل یک راه دیگری است برای بیان اینکه جاوا به صورت طبیعی معماری شده است. بیشتر نرم‏افزار کامپیوتر برای یک سیستم‏عامل مخصوص توسعه داده شده است.

پلت فرم مستقل توانایی اجرای برنامه‏های یکسان برای کار روی سیستم عامل‏های مختلف است. جاوا به طور کامل پلت فرم مستقل است. تایپ‏های متغیرپذیر جاوا ساییز یکسان در همه پلت فرم‏های توسعه یافته جاوا دارند. بطوریکه یک اینتیجر همیشه در سایز یکسان است.

هیچ بحثی نیست که در یک سیستم یک برنامه جاوا نوشته شود کامپایل شود روی آن و همچنین نشان داده شود به وسیله اپلت ما روی وب.

یک فایل کلاس جاوا از دستورالعمل‏های بایت کد می‏تواند هر پلت فرم اجرا شود بدون تغییر دادن.

شرکت Sun microsystems در ایجاد جاوای توانا روی سیستم‏های مختلف پرتکاپو شده است.

مثلاً رئیس جاوا سافت آلن باراتز (Alan Bratz) می‏گوید: هر چیزی که احساس شود، استشمام شود راه رود یا صحبت کند مثل خودش یک پردازشگر است. مثل پلت فرم جاوا.

مفسرهایی وجود دارند که می‏توانند برنامه‏ها را برای ویندوز ۹۵ میکروسافت و NT ورژن ۷٫۵، Apple Macintash، SPARC solaris 2.3 یا بالاتر و Intel X86 solaris اجرا کنند.

۹- جاوا مثل یک زبان سیستم‏های جاسازی شده است.

توانایی برای اجرای برنامه به وسیله روشهای کوچک مثل تلفن‏های سلول‏دار (خانه خانه) و PDAها یکی از بهترین نگهدارنده اسرار جاوا است.

شرکت sun و دیگر سازنده‏های سخت‏افزار پی برده‏اند که ماشین مجازی جاوا می‏تواند به راحتی در سیلیکون انجام شده باشد در انواع تنوع‏های زیادی گسترش یابد.

پیش از این کمپانیها تلفن‏های سلولی و PDA را برای اینکه جاوا اجرا شود ایجاد کرده‏اند.

یک روزی ممکن است شما یک یخچال داشته باشید که جاوا در آن اجرا شود. این چه معنی می‏تواند داشته باشد. شاید هیچ چیز مگر اینکه آن شما را مجبور کند تا استفاده کنید از یک لامپ چهار قطبی به منظور استفاده از یخ درست کن.

برشته کننده (نان سرخ‏کن) معمولاً وسیله‏ای شده که هر شخصی برای ارتباط با اینترنت می‏خواهد بله تعدادی اثبات کرده‏اند یک جاوا توانایی توستر شدن را دارد.

ماشین مجازی جاوا:

ماشین مجازی جاوا چیست؟

ماشین مجازی یک قسمت نرم‏افزاری است که می‏تواند اجرا شود به وسیله خودش و یا تحت بعضی دیگر از قسمتهای نرم‏افزاری، مثل یک

مرورگر مانند Internet Explorer و یا Hot java. این قسمت از نرم‏افزار فایلهای کلاس جاوا را می‏خواند و دستورالعملهای آنها را ترجمه می‏کند. دستورالعمل‏هایی که سیستم ما اجرا می‏کند کمی بیشتر نسبت به این دستورالعملهای ترجمه شده کاملتر هستند.

برنامه نوشته شده روی هر اپلت در یک فایل filename.java قرار دارد که برنامه می‏تواند کامپایل شود و تست شود روی هر سیستم یا یک کامپایل جاوا. آن کامپایلر بایت کد جاوا در یک فایل بنام filename.class تولید می‏کند.

آنها همان بایت کدهایی هستند که می‏توانند تفسیر شوند بوسیله هر سیستم دارای یک ماشین مجازی جاوا (JVM).

بعضی سیستم‏ها فقط کامپایلرهایی دارند که بایت کدهای جاوا را به کدهای اصلی تبدیل می‏کنند. در حالیکه ملاحظه می‏کنید که آنها آماده می‏شوند در مفسر.

       
 

Developer

Authoring

Java Application

     
 

 

 

تیم طراحی جاوا برای رسیدن به این هدف ایزوله کردن برنامه‏نویس از ویژگیهای سیستم و سخت‏افزار یک کامپیوتر مجازی اختراع کرد برنامه‏های جاوا در واقع روی آن اجرا می‏‌شود این کامپیوتر مجازی کدهای کامپایلر شده توسط کامپایلر خواهد کرد. ایجاد اشیا پاک‏سازی حافظه هم از وظایف این ماشین‏ مجازی است. این سناریو برای تبدیل شده به یک واقعیت محکم در اینترنت به یک سیستم حفاظتی هم نیاز داشت که آن هم طراحی و پیاده‏سازی شد.

استاندارد و ماشین مجازی جاوا:

ماشین مجازی جاوا یک ماشین انتزاعی و منطقی است که از هرگونه جزئیات پیاده‏سازی مبراست. استاندارد ماشین مجازی هیچگونه صحتبی درباره پیاده‏سازی نمی‏کند. فقط اطلاعات کافی دراختیار طراح می‏گذارد تا خود به این امر مبادرت ورزد. استاندارد JVM شامل بخشهای ذیل است:

۱-ساختمان دستوری بایت کد

۲-مقدار و نوع اصلاح‏کننده‏ها در بایت کد

۳-ساختارهای حمایتی درکدهای کامپایلر شده جاوا

۴-فرمت فایل class

باوجود این مقوله‏های ذیل باز باقی گذاشته شده است تا طراح بتواند خود درباره آنها تصمیم‏گیری کند.

۱-طراحی و مدیریت فضای برنامه داده

۲-الگوریتم‏های پاکسازی حافظه

۳-کامپایلر، محیط برنامه‏نویسی و سایر مقولات اجرایی

۴- مسائل بهینه‏سازی کدها و اجرای برنامه

بخشهای اساسی:

ماشین مجازی جاوا (JVM) پنج بخش مهم و اساسی دارد.

۱-مجموعه دستورات بایت کد

۲-مجموعه رجیسترها

۳-یک پشته

۴-یک فضای کاری

۵-فضایی برای ذخیره کردن متدها

بایت کدهای جاوا:

همانطور که در قسمتهای قبلی اشاره شده است بایت کد حاصل کار کامپایلر جاواست. این کدباید کوچک و کارآمد باشد بایت کد مستقیماً روی هیچ کامپیوتری قابل اجرا نیست. اما در  JVM اجرا می‏‌شود. قابلیت و انعطاف چه قابلیت انتقال جاوا در همین بایت کدها است.

هر دستورالعمل بایت کد شامل یک عملگر یک بایتی و تعدادی عملوند است. پارامترهای بیش از دو بایت به نحو خاصی ذخیره می‏شوند. بایت فوقانی (باارزش) ابتدا می‏آید و سپس بایت تحتانی قرار خواهد گرفت.

هر نوع داده اولیه درجاوا دارای بایت کد خاصی است چون مدیریت بایت‏ها در حافظه نه توسط JVM بلکه توسط کامپایلر انجام می‏گیرد. مثلاً برای جمع کردن دو عدد صحیح کامپایلر از بایت کد (/ad) استفاده می‏کند در حالیکه جمع کردن دو عدد اعشاری از بایت کد (fadd) استفاده خواهد کرد.

رجیسترها:

رجیسترهای JVM درست شبیه رجیسترهای یک کامپیوتر واقعی هستند.

جاوا دارای رجیسترهای ذیل است:

۱-PC شمارنده برنامه: که به دستوری که باید اجرا شود اشاره می‏کند.

۲-uptop: اشاره‏گری به بالای پشته پارامترها

۳-frame: اشاره‏گری به محیط اجرایی متد فعلی

۴-vars: اشاره‏گری به اولین متغیر محلی در متدی که در حال اجراست.

این رجیسترها همگی ۳۲بیتی هستند.

پشته:

JVM پشته‏گر است. پشته‏های جاوا درست شبیه پشته‏ها در زبانهای برنامه‏نویسی دیگر است.

هر متد خود یک دسته پشته دارد یک دسته پشته سه قسمت دارد: متغیرهای محلی متد، محیط اجرایی آن و پشته پارامترها، رجیستر ۳۲ بیتی vars به پشته پارامترهای متد اشاره می‏کند.

محیط اجرایی در پشته، برای مدیریت خود آن است. دراین قسمت اشاره‏گرهایی به دسته پشته قبلی به آرایه متغیرهای محلی متد و به بالا و پایین پشته وجود دارند. پشته پارامترها یک پشته ۳۲ بیتی FIFO است.

فضای کاری برنامه:

فضای کار برنامه قسمتی از حافظه است که اشیا در آن قرار دارند. معمولاً بزرگترین قسمت از حافظه به این فضا اختصاص داده می‌‏شود و در سیستم‏هایی که از حافظه مجازی پشتیبانی می‏کنند این فضا می‏تواند در صورت نیاز رشد کند. هر شی برنامه قسمتی از این فضا را اشغال می‏کند و برنامه با استفاده از اشاره‏گرها با آنها کار می‏کند، مدیریت این فضای کاری برعهده روتین‏های پاکسازی خودکار حافظه است و برنامه‏نویس قادر نیست در آن دخالت کند.

فضای متدها:

بایت کد متدهای جاوا در قسمت خاصی از حافظه به نام فضای متدها ذخیره می‏شوند. چون بایت کدهای جاوا استرسی از بایت‏ها هستند فضای متدها یک فضای ۸ بیتی است.

انباره ثابت‏ها:

هر برنامه اساساً دارای اجزایی ثابت است. کامپایلر جاوا برای هر کلاس انباره‏ای از این ثابت‏های می‏سازد که فرمت خاصی در فایل class دارند.

JDK چیست؟

یک مجموعه از ابزار دستورات خطی است که می‏تواند برای اجرای برنامه‏های جاوا استفاده شود.

بطوریکه ورژن ۱٫۱ قدیمترین نسخه منتشر شده از JDK است و میتواوند از دنباله آدرسهای وب دان لود شود.

ورژن ۱٫۱، JDK شامل ابزارهای جستجو یا دنبال یک کامپایلر، یک مفسر برای اجرای اپلیکشن‏های همگون کامپایل شده جاوا یک اپلت دیداری برای اجرای اپلت‏های جاوا یک ثبت کننده برای ایجاد اسناد بایگانی فشرده شده و چیزهای سودمند  دیگر.

پیشنهادهای بیشماری برای JDK، ۱٫۱ است (وجود دارد) که رابط‏های یورز گرافیکی ابزارهایی برای توسعه اشکال‏زدایی و توسعه برنامه و دیگر ظرافت‏ها عرضه کند.

بعضی از این پیشنهادها به کار می‏روند برای JDK بطور شفاف و بطور کلی جایگزین ابزارهای دیگر JDK می‏شوند.

قبل از انتشار ویژوال J++، مترجم اصلی جاوا برای خانواده پردازنده‏های ۸۰x86 (و هنوز مترجم اصلی برای سیستمهای مبتنی بر یونیکس)، اسباب کار تولید و توسعه جاوا (Java Development Kit) (JDK) سان بود.

JDK در اصل از سه برنامه تشکیل شده است:

۱-javac. مترجم جاوا که فایلهای شی .class را از فایلهای منبع .java می‏سازد.

۲-java. که برای اجرای برنامه‏های کاربردی جاوا استفاده می‏شود.

۳-applet viewer که برای اجرای اپلت‏های جاوا استفاده می‏شود.

هر سه این برنامه‏ها برای اجرا از یک پنجره MS-DOS از درون ویندوز ۹۵ یا ویندوز NT طراحی شده‏اند.

هم برنامه java و هم برنامه applet viewers می‏توانند فایلهای .class تولید شده ویژوال J++ را اجرا کنند به شرطی که متغیر محیطی clASSPATH برای اشاره هم به فهرست جاری و هم فهرست JDK حاوی  کتابخانه این متغیر با ویژوال J++ تداخل دارد و در این مورد کار نمی‏کند. برای پرهیز از این مشکل، ClASS PATH را در فایل SETUP.BAT که وقتی که پنجره اس داس را باز می‏کنید آن را اجرا نمایید قراردهید به شکلی دیگر می‏توانید یک فایل BAT  برای هرکدام از فرمانهای بالا ایجاد کنید تا ابتدا classPATH را مقداردهی اولیه کند و سپس فرمان JDK مناسب را اجرا کند.

API   java Application programming  Interface

API یک مجموعه کلاسهای استفاده شده برای توسعه برنامه‏های جاوا است این کلاسها در گروههایی به نام package سازمان یافته شده‏اند:

پک کیچ‏ها برای کارهای زیر هستند:

۱-متغیرهای ورودی و دستکاری رشته

۲-ایجاد تصویر و دستکاری تصویر

۳-فایل ورودی و خروجی

۴- شبکه (کار شبکه‏ای)

۵-طراحی یوزر رابط گرافیکی و پنجره‏ای

۶-برنامه‏نویسی اپلت

۷-اشکال و سستی

۸-ایمنی

۹-دسترسی دیتابیس (Data base)

۱۰-ارتباط اپلیکیشن توزیع شده

۱۱-اجزا جزئی جاوا

API شامل توابع کافی برای ایجاد اپلت‏ها و اپلیکیشن‏های پیچیده و مشکل است.

API جاوا باید ساپرت شود به وسیله همه سیستم‏های عامل و نرم‏افزار وب به صورت مساوی برای اجرای برنامه‏های جاوا. بنابراین شما می‏توانید فایلهای کلاس موجودیت جاوا را بشمارید زمانیکه برنامه‏تان را توسعه می‏دهید.

API جاوا هم اکنوون در ورژن ۱٫۱ است. شرکت sun وعده داده است که تغییراتی در ورژن آتی که شاید نیاز باشد عوض شود به کد اصلی ایجاد نکند.

در هر حال گرایش طبیعی از تغییر شکل نرم‏افزار می‏گوید که بعضی قسمتهای API کهنه خواهند شد، اما آنها هنوز ساپرت می‏کنند در این قسمت بخش X1 نوشته شود.

دستورات در جاوا و نحوه برنامه‏نویسی:

یک دستور ساده‏ترین کاری است که در جاوا می‏توان انجام داد، هر دستور یک عمل انجام می‏دهد.

گاهی یک دستور مقدار برگشتی دارد مثل جمع دو عدد. به این نوع دستورات عبارت گفته می‏شود. مهمترین چیزی که در مورد دستورات باید به خاطر داشته باشیم این است که در پایان هر دستور سمی‏کولون (‍;) لازم است. در غیر این صورت برنامه بدرستی کامپایل نخواهد شد و همچنین دستورات یک بلوک درون یک جفت اکولاد ({ }) قرار می‏گیرند.

در زیر نمونه‏ای ساده از دستورات جاوا بیان شده است (مطرح شده است).

Int  I=1;

Import java.awt.fant;

System.out.print Ln(This motorcyclse is a

                         + color + “   “ + make;

m.enginestate=true;

جاوا سه نوع توضیح دارد. در نوع اول از /* شروع در خاتمه */ قرار می‏دهیم.

برای توضیحات تک خطی از // استفاده می‏کنیم.

نوع سوم توضیح که برنامه javadoc از آن استفاده می‏کند با /** شروع و در پایان */ قرار می‏دهیم.

متغیرها و انواع داده‏ها:

یک متغیر (variable) مکانیست در حافظه که میتوا ن مقادیری را در آن ذخیره کرد. هر متغیر دارای سه چیز است نام، نوع مقدار قبل از استفاده از یک متغیر باید آن را تعریف کرد. درجاوا سه نوع متغیر وجود دارد: متغیر وهله، متغیر کلاس، متغیر محلی.

متغیرهای وهله خواص یک شی خاص را در خود نگه می‏دارند.

متغیرهای کلاس مانند متغیرهای وهله هستند با این تفاوت که به وهله‏های یک کلاس مربوط می‏شوند.

متغیرهای محلی اغلب در درون متدها مورد استفاده کرده همین قدر که اجرای متد (بلوک) به پایان رسید، متغیرهای محلی درون آن هم از بین می‏روند برخلاف زبانها یدیگر جاوا متغیر عمومی ندارد برای ارتباط بین اشیا از متغیرهای وهله و کلاس می‏توان استفاده کرد.

تعریف متغیرها:

تعریف متغیر از یک نوع و یک نام:

int myAge

string myname;

boolean is tired

چند متغیر از یک نوع:

int x,y,z

string firstname, lastname;

مقداردهی به متغیر درهنگام تعریف:

int myAge, mysize, numshoes= 28;

string myname= “laura”;

boolean is Tired= true

کد مورد استفاده جاوا

جاوا از کاراکترهای یونی کد (unicode) استفاده می‏کند. یونی کد استانداردی است که برخلاف اسکی برای هر کاراکتر از دو بایت استفاده می‏کند و می‏تواند در آن واحد تا ۶۵۰۰ کاراکتر را پشتیبانی کند.

واژه‏ها: در جاوا برای نمایش مقادیر مشخص وساده از واژه‏ها (literal) استفاده می‏شود این واژه‏ها می‏توانند عدد، کاراکتر رشته یا مقادیر منطقی باشند.

واژه‏های عددی: اعداد صحیح مانند .۴ یک واژه صحیح از نوع int است و …

واژه‏های منطقی: یک واژه منطقی فقط می‏تواند معادل کلمات کلیدی trye یا false باشد.

واژه‏های کاراکتری: یک واژه منطقی عبارت است از یک حرف که با علامت نقل محصور شده باشد.

محاسبات: جاوا دارای پنج عملگر محاسباتی است. (+و –و *و /و %)

مقایسه‏ها: جاوا برای مقایسه مقادیر عبارات متعددی دارد. تمام این عبارات یک مقدار boolean (یعنی true و false) برمیگرداند.

مانند    == تساوی x==3

       = ! نامساوی   x!=3

عملگرهای منطقی: عباراتی که مقدار برگشتی آنها boolean است را میتوان با اپراتورهای منطقی AND، OR، XOR، NOT باهم ترکیب کرد وهمچنین در جاوا مانند زبان C، عملگرهای بیت‏گرا نیز وجود دارند.

Type یا انواع در زبان java

این انواع را میتواتن در چهارگروه به شرح زیر تقسیم کرد:

۱٫characters

۲٫boolean

۳٫flooting point number

۴٫interger

میتوان از این typeها همانطوریکه هستند استفاده کرد یا آرایه و انواع کلاسهای خود را به وجود آورد.

مدیریت حافظه:

مدیریت حافظه درجاوا کاملاً‌خودکار است. به هر شی به محض ایجاد شدن حافظه لازم تخصیص داده می‏شود. توابع MALLOC() و FREE () در جاوا هم وجود ندارند برای از بین بردن یک شی کافی است تمام ارجاعات به آن را از بین ببریم.

استفاده از New: برای ایجاد یک شی جدید از یک کلاس باید از عملگرد new استفاده کرد.

مانند:                  string str= New string ( )

گرفتن مقدار متغیرها:

برای خواندن مقدار متغیرهای وهله باید از نامگذاری با نقطه (dot notation) استفاده کرد.

تغییر دادن مقدار متغیرها:

برای دادن مقدار متغیرها کافی است از یک عملگرد انتساب در سمت راست عبارت استفاده کرد.

در پایین برنامه‏ای را مشاهده می‏کنید که دستورات انتساب مقدار به یک شی و ایجاد یک شی را مشاهده کرد.

۱٫import java.aw.point

۲٫

۳٫class Testpoint {

۴٫

۵٫public static void main (string args [ ] {

۶٫point the point= new point (10,10);

۷٫

۸٫system.out.println (“Xis” + the point.x);

۹٫system.out.println (“y is” + thepoint)

۱۰٫

۱۱٫system.out.println (“setting X to 5.”);

۱۲٫The point.X=5;

۱۳٫system.out.println (“setting Y to 15.”);

۱۴٫the point.y= 15;

۱۵٫

۱۶٫system.out.println (“x is” + the point.x);

۱۷٫system.out.println (“Y is” + the point.y);

۱۸٫

  1. }
  2. }

خروجی

X   is       ۱۰

Y   is       ۱۰

Setting X to 5.

Setting Y to 15.

X   is       ۵

Y   is       ۱۵

آرایه‏ها، شرط‏ها و حلقه‏ها:

آرایه‏ها در زبان جاوا با زبانهای دیگر فرق اساسی دارد و آن این است که آرایه هم درجاوا یک شی است.

تعریف متغیر آرایه:

این کار درست مانند تعریف سایر متغیرهاست. با این تفاوت که در مورد آرایه‏ها باید از یک جفت کروشه ([ ]) بعد از نام متغییر استفاده کرد.

String difficult words [ ];

Point  hits [ ];

Int  temps [ ];

روش دیگر ترعیف متغیرهای آرایه قرار دادن کروشه‏ها بعد از نام نوع است.

String [ ] difficult words;

Point [ ] hits;

Int [ ]  temps;

ایجاد شی آرایه:

مرحله بعد ایجاد شی آرایه نسبت دادن آن به متغیر تعریف شده است برای این کار دو راه وجود دارد.

۱-استفاده از new

مانند:                  string [ ] names= new string [10]

۲-مقدار دادن مستقیم به آرایه

string [ ] childs= {“jolopeno”, …};

دستورات بلوک:

به چند دستور یک جفت اکولاد ({ }) یک دستور بلوکی گفته می‏شود.

شرط‏های if:

با شرط if می‏تواند کد متفاتی را براسا نتیجه یک تست اجرا کرد. هر شرط if یک تست منطقی دارد که این دستور شبیه به زبان C است.

شرط‏های switch:

یکی از رایجترین کارها در برنامه‏نویسی مقایسه یک متغیر با چند مقدار مشخص است که مثال زیر نحوه استفاده از swich را نشان می‏دهد.

Swich (oper) {

      Case ‘+’:

               Addargs (arg 1, arg2);

               Break;

Case’

Subarge (arg1, arg2);

Break;

Case ‘-‘:

Multargs (arg1, arg2);

Break;

Case ‘/’:

Divargs (arg1, arg2);

Break;

}

حلقه‏های for:

حلقه for ماننده c، یک بلوک دستورات را تا رسیدن به حالتی خاص، به دفعات مشخص انجام می‏دهد. حلقه for که موارد استفاده زیادی دارد مانند ذیل است:

for (initialization ; test; increment) {

               statements;

}

حلقه‏های do , while:

در جاوا علاوه بر حلقه for، حلقه‏های while و do هم برای انجام یک کار تکراری وجود ندارند. در این حلقه‏ها هم تست انجام شده باید یک تست منطقی باشد شکل زیر را دارند:

while (condition) {

      body of loop;

}

خلاصه‏ای درباره کلاس‏ها در جاوا:

تعریف: برای تعریف کلاس از کلمه کلیدی class استفاده می‏کنیم.

Class myclassName {

      }

دراینجا فقط اشاره‏ای به کلاس می‏کنیم. و اینکه در برنامه‏نویسی جاوا از کلاس چگونه استفاده می‏کنیم از موضوع مورد بحث خارج است.

در زیر خلاصه‏ای از دستورات مربوط به زبان برنامه‏نویسی جاوا آورده شده است.

کلیات اپلت‏های جاوا:

تفاوت اپلت با برنامه:

برنامه‏های جاوا را میتوان به صورت مستقل، با کمک اینتر پرتر جاوا اجرا کرد. ولی اپلت‏های جاوا باید در یک کاوشگر وب اجرا شوند. این اپلت‏ها با کمک برچسب‏های HTML در دل صفحات وب قرار داده می‏شوند. با آنکه اپلت‏ها قابلیتهای گرافیکی بیشتری دارند محدودیتهایی هم دارند. این محدودیت‏ها از آنجا ناشی می‏شوند که اپلت‏ها اصولاً برنامه‏هایی خارجی هستند و برای جلوگیری از صدمات احتمالی اپلت‏های موذی باید سدهایی سرراه آنها تعبیه کرد. باوجود تمام سدهای جاو درمقال اپلت‏ها ویروسهایی با این اپلت نوشته شده است که نشان میدهد حتی این محدودیتها هم نمی‏تواند جلوی موذیگری عده‏ای را بگیرد. ولی به هر حال بودن آنها از نبودنشان بهتر است.

مهمترین اقدامات یک اپلت:

در طول زندگی یک اپلت اتفاقات زیادی می‏تواند بیفتد هریک از این رویدادها دارای یک متد خاص خود هستند.

متدهای مهم عبارتند از: آماده‏سازی (intialization) شروع (strating)، توقف (stopping)، تخریب (destroying) و رنگ امیزی (painting).

در برنامه زیر یک اپلت ساده را مشاهده می‏کنید:

اپلت  Hello again

۱: import java.awt.Graphics;

۲: import java.awt.font;

۳: import java.awt.color;

۴:

۵: public class Hello Again Applet extends  java.applet.Applet {

۶:

۷: font f=new font (“Times Roman.” Font. 301D,36);

۸:

۹: public void paint (Graphics g) {

۱۰: g.set font (f);

۱۱٫ g.set color (color.red);

۱۲٫ g.drowstring (“Hello again!” ,۵,۵۰)

۱۳:  }

۱۴:

تحلیل برنامه:

دراین اپلت متد paint( ) تحریف شده است. چون این یک اپلت واقعاً ساده است، متدهای init()، start()، stop() ندارد. کار اصلی متد (چاپ پیام “Hello again!”) در متد painto انجام می‏شود. در خط‏های ۱۰ و ۱۱ فونت و رنگ شیء گرافیکی ارسال شده به اپلت (g) سست میشود. چاپ پیام در خط ۱۲ انجام می‏گیرد متد drawstring کد پیام را می‏نویسد.

تفاوتهای بین java و java script 

اکثر مردم اشتباه می‏کنند بین java script با java که هست یک زبان

برنامه‏نویسی توسعه یافته به وسیله شرکت sun microsystem هریک usnet newsgroup خودش را دارند. با این حال مردم تکراری می‏کنند سوالات گذشته‏شان را در مورد java از گروه خبری java script و بالعکس.

Java یک زبان برنامه‏نویسی است و java script یک زبان scripting یک زبان scripting است. برنامه‏های جاوا در server کامپایل می‏شوند شما می‏توانید بنویسید برنامه‏های آماده تنها در جاوا scriptهای نوشته شده در java script ترجمه می‏شوند به وسیله browser شما نمی‏توانید بنویسید برنامه‏ها یstand-aloneت در java script شما نیاز دارید کی Browser تا java script را ترجمه کنید.

Hava یک object orieted است. آن به کار می‏برد کلاسها ارث بری را آن تامین می‏کند. کپسوله‏سازی داده‏ها را java script یک object-based است وجود ندارد هیچ کلاسی و هیچ ارث‏بری‏ای. داده‏ها در داخل objectها آماده دسترسی هستند.

java script کامپایل میشود توی applet ها که قابل دسترسی از صفحه HTML است.

java script در HTML جاسازی شده است.

Java نیاز به تعریف نوع داده دارد. نوع‏های قوی را که یک تابع انتظار داشته باشد یکی از آرگومانهای عدد باشد تابع نخواهد پذیرفت یک رشته کاراکتری را java script برطرف کرده سات نوع‏ها را java script عددها، رشته‏های کاراکتری و Booleam را (داده منطقی yes,No، true/false، on/off) و بطور آزادانه آنها به هم تبدیل می‏شوند.

تصاویر در جاوا:

Appletهای جاوا به طور تکرار شونده نیاز به نمایش تصاویر دارند. بعضی وقتها این تصاویر به صوتر فایلهای GIF و JPEG هستند که اجرا می‏شوند از یک web server.

در مواقع دیگر آنها تصویرهایی هستن که به صورت درونی به وسیله اپلت‏ها ایجاد شده‏اند شما می‏توانید همچنین ایجاد کنید کلاسهایی که لودمی می‏کنند تصاویر جاوا را در نوع‏های دیگری از GIF و JPEG.

یکبار دیگر شما تصویر جاوا را ایجاد می‏کنید شما می‏توانید همچنین نمایش دهید آن را برای استافده کلاس گرافیک AWT و یا شما می‏توانید فیلترهای مختلف درخواست کنید برای عوض کردن نمایش تصویر.

زمانیکه شما یک تصویر را نمایش می‏دهید شما می‏توانید همچنین آن طوری که است آن را بکشید. یا عوض کنید سایز آن را.

ماشین فیلتر تصاویر جاوا بسیار قدرتمند است. آن به شما اجازه می‏دهد که کلاسهایی که تغییر می‏دهند نمایش یک تصویر را ایجاد کنید. برای اینکه

فیلترها ابزاری مثل کلاس‏ها هستند. یکبار دیگر شما می‏توانید ایجاد کنید یک فیلتری که یک وظیفه دیداری مخصوص انجام می‏دهد. شما می‏توانید از فیلتر در هر تعداد از اپلت‏ها و درخواستها استفاده کنید.

جاوا به اپلت شما اجازه می‏دهد که اجرا شود درحالیکه تصاویر هنوز دان لود می‏شوند.

این برنامه استفاده از اپلت برای ایجاد تصویر را نشان می دهد.

Import java.applet.Applet;

Import java.applet.Graphics;

Import java.applet.Image;

// This is a simple example applet that loads an image and

// display it.

Public class DrawImage extends Applet

{

Image image;

Public void init ( )

{

      image= getImage (getDocumentBase ( ) , “samantha.gif”);

}

public void paint (Graphics g)

{

      g.JrawImage (image , 10, 10, this);

}

}

Applet security          Applet

 
   


ایمنی اپلت:

بطور عمومی به ایمنی Applet همانند یک درد لازم به وسیله بیشتر برنامه‏های جاوا توجه شده است. توانایی اجرای برنامه Fly- on-the یک مزایای اصلی است اما آن همچنین یک ابزار شگفت‏انگیز برای افرادی از مردم است که دوست دارند ویروسهایی را بنویسند که PC شما را آلوده کند.

خوشبختانه طراحان جاوا به طور گسترش یافته‏ای مدل ایمنی را که محافظت می‏کند از سیستم شما را از حمله‏های از روی عناد توسعه داده‏اند. شما ممکن است ببنیدی تعدادی از متدهای حفاظت از تحدید که هستند که برای حفاظت شما از اجرای  نادانسته یک برنامه بداندیش که می‏تواند مخفی شده باشد روی وب پیج.

شما مجبورید به طور دستی اجرا کنید یک اپلیکیشن روی موقعیت سیستم نان. در هر احل شما مسئولیت اگر اپلیکیشن بداندیش است. محافظت از تحدید تغییر می‏یابد از مرورگری به مرورگر دیگر.

Net scape برای نمونه یک مدل محافظتی است و محکم دارد اگرچه Hot java به شما اجازه می‏دهد switch off کنید تعدادی از محافظت‏های تحدید. ورژن ۳ اینترنت ایکس پرولر- پشتیبانی می‏کند از چندین مدل محافظتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp chat