شبیه سازی مدل بی سیم پایه حسگر بیسیم

بدون ديدگاه

مدل بی سیم اساساً از MobileNode در هسته تشکیل شده است و دارای ویژگی های پشتیبانی اضافی است که امکان شبیه سازی شبکه های تبلیغاتی چند هاپ ، شبکه های بی سیم و غیره را فراهم می کند. کلاس C ++ MobileNode از کلاس والدین Node گرفته شده است. از این رو یک MobileNode شیء اصلی گره با ویژگی های اضافه شده از یک گره بی سیم و موبایل مانند توانایی جابجایی در یک توپولوژی معین ، توانایی دریافت و انتقال سیگنال ها از طریق یک کانال بی سیم و غیره است. و غیره. تفاوت عمده ای بین آنها وجود دارد. یک MobileNode با استفاده از پیوندها به سایر گره ها یا mobilenode ها وصل نمی شود.

پروتکل های مسیریابی:

چهار پروتکل مسیریابی ad-hoc که در حال حاضر پشتیبانی می شوند عبارتند از: وکتور فاصله مسیریابی مقصد (DSDV) ، مسیریابی منبع پویا (DSR) ، الگوریتم مسیریابی موقت (TORA) و Adhoc بردار فاصله از راه دور (AODV). API های قدیمی برای ایجاد یک Mobenode بستگی به استفاده از پروتکل مسیریابی دارد.

ایجاد گره های تلفن همراه:

قبل از ایجاد گره های تلفن همراه ، توپولوژی آنها باید به صورت دستی تعریف شود. وقتی توپولوژی شبکه ای که باید شبیه سازی شود تهیه می شود ، سپس اولین مرحله ایجاد گره های تلفن همراه خواهد بود. سپس حرکت گره تنظیم می شود. سپس عوامل و برنامه های کاربردی برای آن توپولوژی خاص شبکه تعریف می شوند.

از توپولوژی ، یک ایده اصلی از شبکه که باید شبیه سازی شود بدست می آید. برای آن توپولوژی ، ابتدا پارامترهای گره-پیکربندی تنظیم می شوند. این در زیر نشان داده شده است.

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>$ ns node-config -adhocRouting $ val (RP) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -شکل نوع Val (ll) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -macType $ val (mac) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -ifqType $ val (ifq) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -ifqLen $ val (ifqlen) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -antType $ val (مورچه) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -propType $ val (prop) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -phyType $ val (netif) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -channelType $ val (chan) \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -topoInstance $ topo \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -agentTrace ON \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -routerTrace خاموش \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -macTrace خاموش \

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>                                    -movementTrace OFF

پس از تنظیم پارامترهای پیکربندی گره ، گره های واقعی ایجاد می شوند. کد ایجاد گره ها در زیر آورده شده است.

برای {مجموعه j 0} {$ j <$ val (nn)} {incr j} {

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>            گره را تنظیم کنید _ ($ j) [$ ns_ گره]

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>            گره $ _ ($ i) حرکات تصادفی 0؛ # حرکات تصادفی را غیرفعال کنید

<em “mso-bidi-font-style:=”” normal”=””>            }

بدین ترتیب گره های موبایل ایجاد می شوند.

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =