طراحی بازی تخته‌ای سرنخ (Clue) به زبان جاوا | شبیه سازی با جاوا

بدون ديدگاه

عنوان: طراحی بازی تخته‌ای سرنخ (Clue) به زبان جاوا | شبیه سازی با جاوا | شبیه سازی با java توضیحات: در این پروژه، برنامه‌ای به زبان جاوا طراحی شده است که بازی تخته‌ای سرنخ را پیاده‌سازی می‌کند. این بازی می‌تواند شامل 3 تا ۶ بازیکن باشد. تعدادی کارت کاراکتر، اسلحه و اتاق در این بازی در نظر گرفته شده است که بازیکن باید با بررسی شواهد موجود در هر اتاق و اطلاعات لو رفته از کارت سایرین به معمای قتل پی ببرد. در این برنامه امکان انتخاب میان بازیکن‌های هوشمند و عادی وجود دارد. بازیکنان عادی به صورت تصادفی عمل می‌کنند و بازیکنان هوشمند، سعی می‌کنند از کاربر پیشی بگیرند و معما را با عملیات هوشمندانه خود زودتر حل کنند. زمانی که کاربر وارد برنامه می‌شود، تعداد بازیکنان از او پرسیده می‌شود و سپس اطلاعات بازی به او نمایش داده می‌شود. هر بازیکن در دور مربوط به خود بازی می‌کند. بنابراین برای کاربر یک دور در نظر گرفته می‌شود و حرکتی که بازیکنان قبل از او داشته‌اند به او اعلام می‌شود. سپس برای او یک تاس انداخته می‌شود و عملیاتی که او می‌خواهد در دور خود انجام دهد از او پرسیده می‌شود. در نهایت از او می‌پرسد که می‌خواهد پاسخ معما را حدس بزند یا ادامه بازی انجام شود. این روند تا پایان یافتن بازی و تعیین بازیکن برنده، ادامه پیدا می‌کند. قابلیت‌های این برنامه عبارتند از: • امکان انتخاب میان بازی هوشمند یا عادی • امکان مشاهده اطلاعات بازی و حرکت بازیکنان در هر مرحله • استفاده از مفاهیم شئ‌گرایی در طراحی بازی • استفاده از مفاهیم ارث‌بری در طراحی بازی برای پیاده‌سازی بخش گرافیکی این برنامه، از کتابخانه Swing در جاوا استفاده شده است.

بازی فکری سرنخ (به انگلیسی: Cluedo) یک بازی تخته‌ای است که به ۳ تا ۶ بازیکن نیاز دارد. محل پیدایش این بازی در آمریکای شمالی بود. هدف این بازی یافتن پاسخ سه سؤال در مورد صاحبخانه است که چه کسی، کجا و با چه وسیله او را به قتل رساند.

کارتها و مهره‌های بازی سر نخ وسایل بازی صفحه بازی که خانه ای با ۹ اتاق می‌باشد. ۶ عدد مهره با رنگهای مختلف ۶ عدد اسلحه کوچک و یک عدد تاس ۲۱ عدد کارت که ۶ تا نشاند دهنده ۶ نوع اسلحه، ۶ تا نشان دهنده ۶ نفر مظنون و ۹ تا نشان دهنده ۹ اتاق خانه یک دسته یادداشت کارآگاهی[۱] قوانین و نحوه بازی ابتدا کارتها را به سه دسته جداگانه اشخاص مظنون، اتاقها و اسلحه‌ها تقسیم نمایید. سپس هر دسته را بر زده و بدون اینکه کسی ببیند از روی هر دسته یک کارت برداشته و در وسط صفحه قرار دهید. سپس کارتها را با هم مخلوط نموده و بر بزنید و بدون دیده شدن کارتها، آنها را بین بازیکنان تقسیم نمایید. با شروع بازی هر یک از بازیکنان به نوبت تاس انداخته و در صفحه بازی در ۴ جهت اصلی حرکت می‌کند. بازیکنی که وارد یک اتاق می‌شود باید حدس بزند که چه کسی، با چه وسیله ای و در کدام اتاق صاحبخانه را به قتل رسانده‌است. بعد از حدس بازیکن، بازیکنان دیگر باید از سمت چپ به ترتیب کارتهای خود را نگاه کنند اولین نفری که یکی از حدسهای این بازیکن را داشته باشد باید مخفیانه کارت خود را به بازیکن حدس زننده نشان دهد. در صورتی که هیچ‌یک از بازیکنان یکی از حدسهای آن بازیکن را نداشته باشند بازیکن حدس زننده باید طوریکه بازیکنان دیگر نبینند کارتهای وسط صفحه را ببیند که درست حدس زده یا نه. در صورتی که درست حدس زده باشد برنده بازی است و در غیر این صورت از بازی خارج می‌شود.[۲][۳]

منابع http://lbmind.com/images/PDF/Cluedo.pdf http://roomizgames.ir/2016/07/19/سلول‌های-خاکستریم-درد-می‌کنه/ https://www.aparat.com/v/xEb2o/cluedo_سرنخ مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Cluedo». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی. کلمات کلیدی: جاوا، بازی تخته‌ای، سرنخ، شئ‌گرایی Java, Board game, Clue, Object oriented programming, Java swing

یارآموزان بزرگترین سامانه شبیه سازی با دراختیار داشتن اساتید مجرب، شبیه سازی پروژه های پژوهشی در تمامی رشته های فناوریاطلاعات و مهندسی کامپیوتر می باشد. برای ارتباط با ما از فرم تماس زیر و یا ایمیل اقدام فرمایید.

Yaramoozan.ir@gmail.comتماس با ما

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =