طراحی و شبیه سازی شبکه با NS-2

بدون ديدگاه

ns در C ++ ساخته شده است و رابط شبیه سازی را از طریق OTcl ، یک گویش شیء گرا از Tcl فراهم می کند. کاربر با نوشتن اسکریپتهای OTcl ، توپولوژی شبکه را توصیف می کند ، و سپس برنامه اصلی ns آن توپولوژی را با پارامترهای مشخص شده شبیه سازی می کند. NS2 از الگوی زمین مسطح استفاده می کند که در آن فرض می کند محیط صاف و بدون هیچگونه ارتفاعی یا افسردگی است. با این حال دنیای واقعی دارای ویژگی های جغرافیایی مانند دره ها و کوه ها است. NS2 قادر به ضبط این مدل در آن نیست.

بسیاری از محققان مدلهای جدیدی را به NS2 پیشنهاد داده اند. Shadowing Model در NS2 تلاش دارد تا اثر سایه سیگنال ها را در زندگی واقعی ثبت کند ، اما این کار را نادرست انجام می دهد. مدل سایه NS2 همبستگی را در نظر نمی گیرد: یک اثر سایه واقعی ارتباط مستقیمی بین دو مکان دارد که به یکدیگر نزدیک هستند. محو شدن سایه باید به عنوان یک فرایند تصادفی log-normal دو بعدی با همبستگی فضایی فروپاشی نمایی مدل شود.

نسل 3 ns از اول ژوئیه 2006 شروع به توسعه کرده و پیش بینی می شود چهار سال طول بکشد. این بودجه توسط مؤسساتی مانند دانشگاه واشنگتن ، انستیتوی فناوری جورجیا و مرکز تحقیقات اینترنتی ICSI با پشتیبانی مشترک گروه تحقیقاتی Planète در INRIA سوفیا-آنتیپولیس تأمین می شود. هم اکنون ns-3 در مرحله توسعه است. این یک شبیه ساز شبکه مبتنی بر رویداد است. (http://www.wikipedia.org/ns.htm).

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =