VANET: چالش ها، مسائل و راه حل ها

بدون ديدگاه
شبکه حمل و نقل Ad-hoc (VANET) یک استاندارد جدید برای ارتباط داده بین وسایل نقلیه در حال حرکت و تجهیزات ثابت است. V ANET یک برنامه ویژه از شبکه های تبلیغاتی ویژه موبایل برای ترافیک جاده ای است که می تواند بدون نیاز به زیرساخت شبکه های خود را سازماندهی کند. هر وسیله نقلیه با دستگاه VANET دارای یک گره در شبکه Ad-Hoc می باشد و می تواند پیام های دیگر را از طریق شبکه بی سیم دریافت و ارسال کند. VANET که دارای بسیاری از گره های اجتماعی است با کوتاه شدن اتصال تضمین شده است. چنین شبکه ای نیازمند آن است که گره ها باید در سطح حمل و نقل بسته برای عملیات مناسب همکاری کنند.هنگامی که یک گره می خواهد پیام را به یک گره دیگر منتقل کند، پیام فرستاده شده از طریق گره های رله بر اساس فرضیه ای است که هر گره برای شرکت آماده است. با توجه به منابع محدود مانند انرژی،
مقاله حاضر شامل مرور تحقیقات جهانی در مورد موضوعات مختلف مربوط به VANET است. چالش ها، ثبات، پارامترهای عملکرد و راه حل های آنها. VANET طراحی و راه اندازی QoS مطمئن، امن و سرعت بالا ارتباطات ارتباطی در سیستم عامل های تلفن همراه مانند اتوبوس ها، قطارها، اتومبیل ها، کشتی ها، جوخه دریایی از میدان های نبرد است که در آن دستگاه های قابل حمل قابل پخش برای ایجاد ارتباطات فراگیر در سراسر تقاضا در روشهای غیرمتمرکز اگر چه مقدار تحقیق به مسائل مربوط به مسیریابی در VANET اختصاص داده شده اما هنوز بخش هایی هستند که نیاز به توجه بیشتری دارند.

ارزیابی مسیریابی VANET در محیط های شهری

شبکه های Ad hoc (VANETs) یک کلاس شبکه های Ad-hoc Mobile (MANET) هستند که در وسایل نقلیه متحرک ادغام شده اند. گره ها با هم و زیرساخت ارتباط برقرار می کنند تا سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) را برای بهبود ایمنی و راحتی فراهم کنند. پروتکل های مسیریابی کارآمد و انطباقی برای دستیابی به عملکرد شبکه قابل اعتماد و قابل مقیاس ضروری هستند. با این حال، مسیریابی در VANET ها با توجه به سرعت حرکت وسیله نقلیه چالش برانگیز است که موجب تغییرات توپولوژیکی شبکه می شود. این مقاله یک ارزیابی عمیق از سه پروتکل مسیریابی شناخته شده MANET، AODV، OLSR و GPSR را در VANET با تنظیم محیط شهری فراهم می کند. ما عملکرد خود را با استفاده از سه معیارهای مختلف مقایسه می کنیم: طول انفجار قطره (DBL)، نسبت تاخیر و تحویل (PDR). شبیه سازی ها با استفاده از سیستم های شبیه ساز NS2 و SUMO انجام می شود. با سناریوهای پیکربندی شده برای نشان دادن شرایط واقعی در جهان است. نتایج نشان می دهد که OLSR قادر به دستیابی به DBL کوتاه تر است و عملکرد PDR بالاتری را نسبت به AODV و GPSR نشان می دهد. با این حال، با استفاده از GPSR، شبکه را نشان می دهد PDR پایدار را تحت بار شبکه متوسط ​​و بالا نشان می دهد. در زمان تأخیر، GPSR بهتر عمل می کند، که با کمترین تاخیر بسته ها را ارائه می دهد.
 

مقدمه

شبکه حمل و نقل Ad-hoc (VANET) یک استاندارد جدید برای ارتباط داده بین وسایل نقلیه در حال حرکت و تجهیزات ثابت است. V ANET یک برنامه ویژه از شبکه های تبلیغاتی ویژه موبایل برای ترافیک جاده ای است که می تواند بدون نیاز به زیرساخت شبکه های خود را سازماندهی کند. هر وسیله نقلیه با دستگاه VANET دارای یک گره در شبکه Ad-Hoc می باشد و می تواند پیام های دیگر را از طریق شبکه بی سیم دریافت و ارسال کند. VANET که دارای بسیاری از گره های اجتماعی است با کوتاه شدن اتصال تضمین شده است. چنین شبکه ای نیازمند آن است که گره ها باید در سطح حمل و نقل بسته برای عملیات مناسب همکاری کنند.هنگامی که یک گره می خواهد پیام را به یک گره دیگر منتقل کند، پیام فرستاده شده از طریق گره های رله بر اساس فرضیه ای است که هر گره برای شرکت آماده است. با توجه به منابع محدود مانند انرژی،

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”true”]

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − پنج =